FAQ Zaloguj
Szukaj Profil
Użytkownicy Grupy
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Rejestracja
Nowy obszar - otoczenie miasta
Idź do strony 1, 2  Następny
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Forum Forum klanu Devils Strona Główna » Archiwum » Nowy obszar - otoczenie miasta
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy wprowadzić nowy obszar do gry?
Tak
92%
 92%  [ 13 ]
Nie
7%
 7%  [ 1 ]
Wszystkich Głosów : 14

Autor Wiadomość
Razor
Klanowicz



Dołączył: 06 Wrz 2007
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


Płeć: Mężczyzna

 Post Wysłany: Pią 12:14, 15 Sie 2008    Temat postu: Nowy obszar - otoczenie miasta

Witam
W którymś temacie napisałem, że w najbliższym czasie wezmę się za wrzucanie obszaru na ing, który zwie się "otoczenie miasta", otóż napotkałem jeden jebany problem, o którym sobie w ogóle zapomniałem (już go kiedyś napotkałem), ale mam na nuiego rozwiązanie, lecz na dłuższą metę może stać się to troszkę nie wygodne Razz, no ale zacznijmy od początku. Co stanowi ten że problem? Postaram się to przejrzyście wyjaśnić i okazać wam w jak najbardziej zrozumaiły sposób Razz, no więc, robiąc zadania pod nowe obszary, należy najpierw sprawdzić, czy w grze pojawi się nowa linijka z misją na tym obszarze, no i tu jest problem, ponieważ przy tym obszarze takowa linijka nie chce się pojawić, czemu? Ponieważ twórcy gry poblokowali tak jakby dostęp do wykorzystywania większości obszarów, których w mp nie ma i jednym z nich jest właśnie zone11, czyli otoczenie miasta. Napiszę teraz listę obszarów, które zostały zablokowane, a które nie, ofc sam wszystko testowałem i sprawdzałem:

zone1 - Ruiny
zone2 - Droga do wiedźmy
zone3 - Podgórze
zone4 - Odległe szczyty
zone5 - Jaskinia (ta z odrobiną magii)
zone6 - Środkowe szczyty
zone7 - Rzeki i wyspy
zone8 - Piaski
zone9 - Umarłe miasto

zone10 - Tunel
zone11 - Otoczenie miasta

zone12 - Zapomniane kopalnie
zone13 - Włości Karansula

zone14 - Zapomniane katakumby
zone15 - Kanion śmierci
zone16 - Jaskinia robalogłowych

zone17 - Pustynia nekromantów
zone18 - Miasto Suslanger i jego otoczenie
zone19 - Portal
zone20 - Katakumby

______________________________________

Legenda:
Na czerwono - zablokowane
Na niebiesko - nie zablokowane

No więc jak sami widzicie większość obszarów została poblokowana, ale na niektóre zablokowane działa jeszcze pewny trick, ale to wszystko dopiero opiszę poniżej Razz. Wszystkie dane nt. zadania, obszaru, expa i kasy za questa, textów itp. znajdują się w pliku *mq, czyli głównie pliku z textami do misji, poniżej przedstawię przykładowe dane od zadania (ofc wszystko opiszę, żeby było zrozumiałe Razz).
Cytat:
##Manufacture - nazwa obszaru
#zone z13q1 ingos game - nazwa pliku *mq z zadaniem
#res - pliki do załadowania
zone13 zone13-LMP - plik *mpr z obszarem, plik *mob do obszaru
#maps - mini mapki
14 10 - wielkość mini mapek
zone13map zone13questM - mini mapki do załadowania, no więc, jedna to ta, którą widzimy normalnie, a druga to mapka w dzienniczku
#weather - to chyba wiadomo
snow
#sky - niebo
normal - normal to normal Razz, jest jeszcze cave, czyli ciemno jak w dupie
## To Town and Driads - to już nas nie interesuje Razz, poniżej można sobie ustawić wejścia/wyjścia na mapie itp.
#exit 1
bz2mpg 1
#deploy
20 255 30 266
#remove
5 255 20 270
#view
254.72

To był plik map.txt od misji z karansulem, a teraz przedstawię plik quest.txt:
Cytat:
[quest]
name=z13q1 - nazwa pliku *mq
exp=0 - exp na start misji
money=0 - kasa na start misji
questplaces={357;239.75} - krzyżyki na mapce w dzienniczku
[briefing receive]
name=z13q1_1 - plik z textami przy dostawaniu questa
give items= - itemki na start misji
give quests=q.z13q1.z13q1
give quests=q.z13q1.z13q1.1
[briefing reject]
name=z13q1_2 - plik z textami przy odmowie zrobienia questa
[briefing complete]
name=z13q1_3 - plik z textami na zakończenie questa
exp=2500 - exp za misję
money=0 - kasa za misję
give items= - itemki za misję


No więc robiąc zadanie na zone11, zmieniam w jednym i drugim pliku wartości związane z zone13/z13q1 itp. na zone11/z11q1, no więc tak by to wyglądało:

Cytat:
## Manufacture
#zone z11q1 ingos game
#res
zone11 zone11-LMP
#maps
14 10
zone11map zone11questM
#weather
snow
#sky
normal

## To Town and Driads
#exit 1
bz2mpg 1
#deploy
20 255 30 266
#remove
5 255 20 270
#view
254.72


Cytat:
[quest]
name=z11q1
exp=0
money=0
questplaces={357;239.75}
[briefing receive]
name=z11q1_1
give items=
give quests=q.z11q1.z11q1
give quests=q.z11q1.z11q1.1
[briefing reject]
name=z11q1_2
[briefing complete]
name=z11q1_3
exp=2500
money=0
give items=


Zmieniłem tylko najważniejsze wartości, resztę dopracowywóje się później. Normlanie, gdyby obszar nie był zablokowany, to pojawiłaby mi się nowa linijka z zadaniem w grze, ale że takowa się nie pojawia, próbóje się pewnego tricku w którym robimy zadanie pod obszar, który nie jest zablokowany (zadanie na nowym obszarze pojawiłoby mi się w linijce z zadaniami z innego obszaru), czyli można zostawić większość wartości tak jak była (wszystkie z13q1), ale pliki *mob i *mpr przypisujemy do obszaru na którym chcemy zrobić zadanie, czyli tam gdzie opisałem, że są pliki zone13 i zone13-lmp zmieniamy je na zone11 i zone11-lmp, tylko, że w tym przypadku to nie działa, ponieważ taki trick można zrobić tylko na obszarach, które nie są zablokowane, normalnie gdy obszar nie jest zablokowany, to w ten sposób mogę np. zrobić, że zadanie na umarłym mieście wyświetli mi się w linijce z zadaniami na podgórzu... A wracając do tego problemu, to jedynym rozwiązaniem jakie tu widzę, było by podmienienie pliku *mpr z innym, np. zmienić nazwę pliku zone11 na zone13 i wtedy nie ma żadnych problemów, tylko że wcina wtedy jeden obszar Razz, w tym przypadku zone13, czyli włości karansula, na ing ogólnie bym mógł podmienić albo za zone13, albo za zone12, więc albo za włości albo za kopalnie, może to i trochę głupie rozwiązanie, ale w ten sposób można wrzucić dowolny obszar na dowolnej wyspie ;], jeżeli byście się zgodzili na podmienianie obszarów, to byłbym skłonny napisać mały skrypcik, który by sam podmieniał i przywracał obszary jednym kliknięciem, pozatym sądzę, że ten obszar otoczenie miasta (zone11) byłby trudniejszy niż włości karansula, więc skoro ktoś kto by miał mocną postkę, grał by chyba na lepszej mapce aniżeli się wracać na gorszą Razz, więc może podmienienienie za włości karansula było by dobre? No i ofc, żebyście nie myśleli że pierdole głupoty Razz, gadałem z Mikloszem i mówił mi, że też nie wie jak to rozwiązać, ale czytał gdzieś, że za pomocą jakiegoś programu można poodblokowywać te obszary, no tylko, że ruski na wszystkim trzymają łapę :/, a jakbyście chcieli jeszcze kiedyś ujrzeć jakiś inny obszar poza gip bez podmieniania plików *mpr, to możecie zapomnieć ;], nie wiem może Mik już to wcześniej szczaił i temu się wziął za wrzucanie piasków, niż za jakiś inny obszar, tak samo Yoko za odległe (odległe i piaski nie są zablokowane), no i ofc mi kurwa bez podmieniania mpr'ków zostały ruiny albo droga do wiedźmy, ale nie sądzę, żeby ktoś chciał grać na takich małych i hujowych obszarach... No więc wypowiadajcie się, czy przeżylibyście podmiane obszaru czy nie Razz, jak pisałem wyżej byłbym skłonny napisać skrypcik, który by all sam za was zrobił, łącznie z backupami, tylko że jedynym tego minusem byłoby każdorazowe wyłączanie/minimalizowanie gry podczas gdybyśmy chcieli zagrać na wyciętym obszarze, ogólnie mi samemu by to nie przeszkadzało Razz, sam bym to wszystko zorganizował, no i tak w ogóle to otoczenie miasta to jeden z największych obszarów w EI, więc myślę, że jego zwiedzanie w mp było by fajne, pozatym liczba potworków wynosząca na tym obszarze to napewno koło 500 jak nie więcej, a i jeszcze jedno Razz, jak czegoś nie wiecei to pytać, bo niby to wytłumaczyłem, ale nie wiem czy ktoś coś z tego będzie rozumiał Razz, pojebało mi się już wszystko Razz, za dużo tych literek najebałem i temu tak xd... Poza niektórymi obszarami na Gipath, obszary na innych wyspach zostały całkowicie poblokowane (ofc te których nie ma w mp), także ajk pisałem wcześniej, zostaje tylko podmiana pliku *mpr, albo ten program o którym mi mówił Mik (ale znalezienie go graniczy z cudem ofc). Póki co czekam na wasze opinie, bo jeżeli wam to nei spasuje, to nie ma sensu planować dalszych poczynań ;]...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Razor dnia Śro 11:14, 31 Gru 2008, w całości zmieniany 7 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
[E] Parias




Dołączył: 04 Paź 2006
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Wydminy

 Post Wysłany: Sob 14:50, 16 Sie 2008    Temat postu:

Jak już kiedyś mówiłem niestety nie znam się na żadnym programie do Evila więc części posta nie zrozumiałem.
Co do nowego obszaru na ING jestem całkowicie za, dlaczego ? bo lubie te krainy podobnie jak gip które cieszy się masą zadań - nowych zadań dających motywacje i większa frajdę z gry na Ing no jest sporo zadań ale one już robią się monotonne.

U mnie masz + czekam na mapę jak będzie trzeba kogoś do testów to się pisze Wink


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Miklosz
Klanowicz



Dołączył: 07 Lip 2007
Posty: 197
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Rybnik
Płeć: Mężczyzna

 Post Wysłany: Sob 15:02, 16 Sie 2008    Temat postu:

jestem za, jak zrobisz programik do podmieniania plików mpr. Razz

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Razor
Klanowicz



Dołączył: 06 Wrz 2007
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


Płeć: Mężczyzna

 Post Wysłany: Sob 15:04, 16 Sie 2008    Temat postu:

Dzięki wam Smile
A żeby was bardziej zachęcić, dam tutaj kilka screen'ów z pierwszych testów:





Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Razor dnia Sob 15:05, 16 Sie 2008, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Honcu




Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


Płeć: Mężczyzna

 Post Wysłany: Sob 15:10, 16 Sie 2008    Temat postu:

osobiście podoba mi się pomysł Razora-będzie ciekawszy obszar, a sądzę,że i nowych misji nie zabraknie.

Ode mnie +


PS. Zabieraj się do dzieła Razor-nie poganiam cię, bo to pewnie roboty od groma ;]


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Miklosz
Klanowicz



Dołączył: 07 Lip 2007
Posty: 197
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Rybnik
Płeć: Mężczyzna

 Post Wysłany: Sob 15:33, 16 Sie 2008    Temat postu:

mam nadzieje że dużo stworków Razz.
Mogłeś porobić screeny ze zmodowanym jasnowidzeniem żeby pokazać mniej więcej czy dużo stworków ;p.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Razor
Klanowicz



Dołączył: 06 Wrz 2007
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


Płeć: Mężczyzna

 Post Wysłany: Sob 16:15, 16 Sie 2008    Temat postu:

Dużo mobków dużo ;P, tyle co w sp było ;].
A ten programik to najmniejszy problem ;P...
Ofc teraz wezmę się za wywalanie zbędnych skryptów, bo by texty z sp wyskakiwały xD...
EDIT:
Jeszcze jeden screen jak ludzie się leją z ludzikami i jednorożcem xD


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Razor dnia Sob 16:43, 16 Sie 2008, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
[E] Parias




Dołączył: 04 Paź 2006
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Wydminy

 Post Wysłany: Sob 17:33, 16 Sie 2008    Temat postu:

Hehe no to ładnie się zapowiada a akurat niedawno wskoczyłem swoim wojem na ing to już się nie mogę doczekać tego obszaru Very Happy
Fajny bajer, że się leją ale żeby nie było drugiego smoczego lorda Razz


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Razor
Klanowicz



Dołączył: 06 Wrz 2007
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


Płeć: Mężczyzna

 Post Wysłany: Sob 18:04, 16 Sie 2008    Temat postu:

Nie no ;P, to nie jest na zasadzie robienia smoczego lorda ;P, po prostu potworki były już tak "zaprogramowane" w mobie ;P, że się nie lubią wzajemnie ;P.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Razor dnia Sob 18:05, 16 Sie 2008, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Miklosz
Klanowicz



Dołączył: 07 Lip 2007
Posty: 197
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Rybnik
Płeć: Mężczyzna

 Post Wysłany: Sob 19:36, 16 Sie 2008    Temat postu:

zmień to lepiej Razz, albo że się nie leją i współpracują, albo że są neutralne względem siebie, tzn. przebiegniesz z leśnym ziomkiem obok ludzi, tak że ludzie cie nie zauważą to nie zaczną gonić Razz. To jest ta cyferka w AI_Model czy czymś takim jakbyś nie wiedział xD.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Razor
Klanowicz



Dołączył: 06 Wrz 2007
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


Płeć: Mężczyzna

 Post Wysłany: Sob 21:30, 16 Sie 2008    Temat postu:

Jakbym takich rzeczy nie wiedział, to bym się w ogóle za wrzucanie obszaru nie brał xD...

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Razor
Klanowicz



Dołączył: 06 Wrz 2007
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


Płeć: Mężczyzna

 Post Wysłany: Pon 16:13, 18 Sie 2008    Temat postu:

Sorka, że post pod postem, ale chciałem ogłosić, że wrzuciłem już swoje mobki na obszar i można by już rozpocząć pierwsze testy, wszystkie potworki są 100% orginalne jak w sp (prócz statów), tylko że mam do was pytanie, mianowicie napewno pamiętacie, że na tym obszarze nie było żadnych żołnierzy itp. tylko sami drwale, górnicy, jacyś obywatele, no i moje pytanie brzmi, czy byście się zgodzili na dodanie jakichś nowych wojów, bo nie sądzę, żeby górnicy, czy drwale za nich robili, no i nawet jakby ich podkręcił, to myślę, że taki drwal w łachmankach ze skóry nie mógłby mieć z 19 zbroi, bo by to jakoś dziwne wyglądało, a sam obszar ma przecież być trudniejszy od kopalni, więc sądzę, że coś by trzeba było wymyślić, dlatego pytam was o radę ;], wiem wiem ;], to ja robię obszar ;], ale przecież to ma być dla wszystkich, a nie tylko dla mnie ;], no i takich przykładów jak drwal, czy górnik jest więcej ;P, na samym obszarze jest duża rozmaitość potworków, ale niektóre wymagają dokładniejszego strojenia, póki co, wszyscy ludzie są tak silni, jak woje z pierwszej mapki ing, a ludziki, tygrysy, trolle czy psy, są siłowo takie jak te z kopalni, więc póki co, tych drugich nie będę ruszał, a ludzi temu tak porobiłem, bo jest ich dużo rodzajów, po prostu nie wiedziałem, który będzie najlepszy i komu dać lepsze staty, dlatego wszyscy mają narazie takie jak woje z pierwszej mapki, pozatym dla takich obywateli, czy pracowników trzeba by wymyślić coś specjalnego, bo w sp mieli nie więcej niż 20hp, no ale w mp to chyba powinno inaczej wyglądać ;P, pozatym myślałem też, czy by nie zrobić podobnie jak Miklosz z materiałami, czyli wywalić ze sklepu i zrobić żeby się je zdobywało z mobków, myślałem też (ale nie wiem czy wam się to spodoba ;P) bo są trzy klany ludzików: zielony, biały i czarny, no i myślałem sobie tak, żeby różniły się troszkę siłowo od siebie, ale to zależy od was czy wam się to spodoba, pomyślałem sobie jeszcze o tym, że może każdy klan mógłby się posługiwać inną magią ;P, no ale to wszystko jak wam się będzie podobać, ogólnie wasze propozycje są mile widziane ;P.
Programik już napisałem, więc żadnych problemów z plikami być nie powinno. Jeżeli jest ktoś chętny do testów, to pisać mi na gg, narazie nie ma jeszcze misji, ale przydałby mi się ktoś z kim bym mógł poszukać ew. bugów ;].
Dam tutaj screen'y z niektórymi mobkami:



Jak pisałem wyżej, ludzie mają narazie takie staty jak woje z pierwszej mapki ing, a ludziki, tygrysy, trolle, czy psy takie jak mobki z drugiej mapki


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Mały
Klanowicz



Dołączył: 13 Paź 2007
Posty: 405
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


Płeć: Mężczyzna

 Post Wysłany: Pią 14:41, 22 Sie 2008    Temat postu:

jak na razie wszystkie Twoje pomysly sa dobre;]
no i jestem chetny do testow


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Razor
Klanowicz



Dołączył: 06 Wrz 2007
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


Płeć: Mężczyzna

 Post Wysłany: Nie 10:39, 24 Sie 2008    Temat postu:

Sorka za opóźnienie, ale nie miałem ostatnio zbytnio czasu...
Póki co jest tak jak było ;P, czyli jeszcze nie ma misji, ale swoje mobki już wrzuciłem na obszar, więc jak pisałem wcześniej, można by rozpocząć pierwsze testy, które by miały na celu znalezienie ewentualnych bugów...
PS Dodałem ankietę, czy ma być ten obszar, czy nie ;P, głosujcie ofc ;].
PS2 Zainteresowanym testami podam link do obszaru na PW ;].


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Yomanda




Dołączył: 17 Sty 2006
Posty: 251
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/3


 Post Wysłany: Pią 12:22, 29 Sie 2008    Temat postu:

btwz tymi zablokowanymi i odblokowanymi chodzi ci o to ze sa tam misje czy ze w ogole nie mozna (bez tego podmienania co pisales) tam grac w mp ?

jak tak to zone20 jest odblokowany (bo sie tam bawilem Smile )

btw linka mozesdz na pw wyslac to oberam co i jak Razz


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Yomanda dnia Pią 12:23, 29 Sie 2008, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Forum Forum klanu Devils Strona Główna » Archiwum » Nowy obszar - otoczenie miasta
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach




Solaris phpBB theme/template by Jakob Persson
Copyright © Jakob Persson 2003

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group